En liten ferie i ferien min

Denne uken har jeg jobbet som svømmeinstruktør og det har vært ufattelig gøy. To dager har jeg til og med svømt før jobben som har gitt en frisk start på dagen. På fredag gikk vi opp til Ulriken med dem og solen tittet litt fram. Jeg ble gående med baktroppen. Med dem som ikke har all verdens av motivasjon, men som er de barna som virkelig trenger å komme seg ut og bevege seg. Det er også det med å videreformidle den kulturen vi er så stolt av i Norge, nemlig at vi går ut i den fantastiske naturen vi har! Det er synd det er over nå, for på slutten av uken har man allerede rukket å bli kjent med barna. Kursene har forgått i en god del uker, men jeg fikk bare med meg den siste, men det er bedre enn ingenting.

Etter to intervjuer fikk jeg jobben jeg snakket om. Det var egentlig meningen at jeg skulle begynne på fredag, men siden jeg hadde svømmeinstruktørjobben ble det utsatt til uken ettersom det bare er opplæring en gang i uken.  Så jeg begynner på fredag med opplæring så har jeg helgen fri også begynner jeg for fult på mandag. Jeg skal jobbe som selger, noe jeg aldri har gjort før (med unntak av selge lodd for svømmingen og speiderkalendere, men nå skal de sies at jeg kom blant de ti beste selgerne i landet to år på rad). Jeg går utifra at det blir gøy siden jeg synes det er kjekt å snakke med folk. Uansett, hvis det virkelig skulle skjære seg er det ikke akkurat verdens undergang.  Jeg vil blant annet lære en god del som kan være greit å ha med seg seinere i livet enten man skal selge noe eller bare skal overtale noen.

Dermed har jeg en uke fri nå, men den kommer nok til å gå fort. Jeg har allerede en del planer for uken også har jeg et bombet rom, mye skolepensum  og andre bøker som jeg skal gå igjennom. På samme tid skal jeg nyte late dager, jeg har tross alt ferie.

Legg igjen en kommentar

