Et hint av familie mellom fjell og fjord

Mandag møtte jeg Nina i byen. Det var veldig kjekt å se henne igjen. Hun var en av de få som jeg gikk i klasse med som har holdt kontakt med. Hun er en veldig snill og morsom jente. Så vi to vandret litt rundt i byen før vi satt oss ned på Peppes. Først tok vi oss litt ordentlig mat også var det oriokake. Den kaken er så god den! Veldig mektig og, det skal sies, men den var verd de 75 kronene.

Deretter tok jeg flybussen og et fly til Stavanger. Jeg måtte betale over 200 kroner i ekstra avgifter fordi jeg ikke kunne bestille på nettet fordi jeg ikke kan ha et kort som jeg kan betale med på nettet. SAS burde skjerpe seg! Begrunnelsen de ga var at det ikke var deres problem at jeg ikke kunne betale på nett. Men det blir vel kanskje deres problem når de får mindre reisende. Fordi flybilletten min ble 50 % dyrere. Før ekstra avgiftene var det ganske pris mellom buss og fly og dermed tok jeg fly fordi det er raskere, men det gjør jeg IKKE neste gang!

Nede i Stavanger bodde hos jeg hos bestefaren min som jeg ikke har sett på lenge! Resten av familien min der nede var på ferie i Danmark, Italia og Hardanger, men hvis jeg skulle ha ventet til alle kunne møte meg og jeg kunne ha kommet ned, hadde det nok tatt noen år.  Besten viste meg rundt om hvordan det hadde blitt i rundt omkring etter all ombygging og utbygging og det vises ganske klart at Stavanger ikke lider av noe finanskrise! Jeg pleier å kjenne meg igjen med en gang om jeg har vært steder før, men det nede hadde jeg ikke sjans noen plasser.

I går reiste vi først til Hardanger og møtte Birgit (konen til besten). Hun og damene i familien hadde laget kråtakake, lefser, potetkaker og brød på gamle måten, i en stor steinovn. Det hadde de holdt på med i noen dager. Jeg må ærlig innrømme at jeg blir veldig glad når jeg ser at folk tar vare på slike gamle tradisjoner. Vanligvis har jeg ikke så mye til overs for katter, men på gården der hadde to søte små katte unger,så det ble unntaket som bekreftet reglen. Deretter dro vi opp til Bergen, meg og besten. Jeg trodde jo ikke at det skulle komme noen her med det første, så jeg hadde ikke tenkt på å rydde eller noe og jeg ble dermed ganske stresset. Men det var ikke så rotete, heldigvis.

I dag har jeg vært oppe hos Daniela som nettopp har kommet hjem fra Tyrkia og møtte Bjørn som hadde vært på militærleir/opptak og han kom inn der han ville. Daniela drar til Harstad til høsten på folkehøyskole på reiseliv og skal dermed reise jorden rundt. Det høres skikkelig spenne ut! Jeg skulle gjerne ha tatt meg en tur jorden rundt. Det er så mange steder jeg har lyst å se! Men jeg får vel meg en tur en gang jeg og🙂

Legg igjen en kommentar

