Oslo- et lite stykke Frankrike

Jeg har hatt en veldig koselig langhelg i Oslo nå. Jeg dro bort dit fredagsmorning og ble møtt med pøsende regn enda det var meldt fint vær (seinere fikk jeg vite at det var bare var på kvelden). Så jeg dro til Asker der jeg møtte Ida og Agnete hos Agenete. Begge de to jentene har jeg gått på skole med nå i ett år i Frankrike. Det var veldig hyggelig å se dem igjen og det ble litt «uppdates». Siden jeg hadde bommet litt på været (gikk i skjørt og t-sjorte) dro vi på litt shopping hvor jeg blandt annet kjøpte en bukse, før vi dro inn til Oslo. For på fredagen var det årig grillparty i Frognerparken, med nye og gamle norske elever ved de franske vgs. Det var utrolig kjekt å se folk igjen. Vi møtte derimot ikke på så mange av de nye. Vi synes selvfølgelig det er veldig synd at det ikke kommer noen nye på F. Rabelais, men vi får bare krysse fingrene for at det blir nye året etter. Etter solen forlengst hadde lagt seg og myggen hadde fått i seg tilstrekkelig med blod, løftet vi litt på rompene våre og vandret litt rundt i Oslo før vi kom oss på et tog hjem til Agnete. Da vi kom hjem var vi skrubbsultene (selvom jeg hadde spist pølser i parken), så da lagde vi oss spagetti og ost, før vi klarte å komme oss i seng.

Lørdag dro vi også inn til Oslo, men da ble det bare vi fem som hadde gått på Rabelais, altså meg, Agnete, Ida, Sigri og Marianne. Vi vandret litt rundt i Oslo, den dagen hadde det også begynt med dårlig vær og da hadde jeg tatt på meg mye klær, men så skiftet været igjen (hvis du ikke synes det er en god unnskylding til å kjøpe kjoler, så var det ihvertfall mer en god nok for meg). Etter shooping og is, dro vi hjem til Agnete igjen og lagde middag sammen. Det var  kjempe koselig! Jeg hadde ansvar for sjokoladekaken og den ble spiselig. Det var ikke matlagingen som var problemet, men at Sigri og Marianne som også skulle komme, klarte å forvikle seg/ glemte å gå av på riktig togstasjon, slik at det ente med at moren til Agnete måtte hente dem i Lier. Så i titiden var vi elleve sultne hoder rundt bordet ute på verandaen til Agnete og de. For itillegg hadde broren til Agnete med en venn og Inger en venninne av Agnete som også har vært i Frankrike kom. Anyway, maten var veldig god, og vi hadde det kjekt. Etterpå gikk familien å la seg, mens vi så på film (jeg fikk dessverre ikke med meg så mye av filmen ettersom jeg sov).

Søndag våknet vi langt etter planlagt og etter en stor frokost tok vi oss en fjelltur (ja, fjelltur Sigri). Det var stålende vær og vi fikk alle litt trim opp bakkene. Etterpå badet jeg, ja, bare jeg. Jeg viste også rompen min til en del som var på å badet der, ettersom jeg bare badet i undertøy. Deilig å bade var det uansett. Da vi kom hjem så grillet vi, men jeg måtte dra midt i middagen for å rekke tog og deretter fly. Jeg rakk dem og her sitter jeg tilbake i Bergen og ønsket av helgen ikke hadde gått så fort. Jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg ganske mye mer til å dra tilbake igjen til France nå som jeg har snakket med alle folkene jeg var med i Frankrike. Vi er altså tre på skolen som blir igjen. Det er Sigri som skal bo hos vertsen sin hele uken. Agnete som skal bo på internatet med meg i uken, men som bare skal være i Frankrike i et halvt år til. Og meg som blir hele året på internatet og som har fått ny vertsfamilie til helgene. Jeg gleder meg veldig. Vertsmoren min virker veldig hyggelig. Jeg gleder meg også til å møtte alle sammen igjen!

For all del, jeg nyter også at jeg er i Bergen nå. To uker også drar jeg. Har veldig mye jeg burde ha gjort. Så da begynner jeg imorgen. Ringe skole, sende dokumentasjon, bestille tannlege, lege time. Men før det må jeg lade batteriene; god natt!

Legg igjen en kommentar

