Syk?

Jeg føler meg ikke så syk egentlig, jeg føler meg bare veldig sliten, først trodde jeg det bare var fordi vi har veldig mye arbeid, men nå ser jeg jo at jeg er sliten og at jeg synes det er vanskelig å følge med i timen fordi jeg er syk.

Siden første helg jeg kom ned hit har jeg hostet. Andre helg kjøpte jeg hostesaft på apoteket som jeg skulle bruke i 5 dager og hvis jeg ikke følte meg bedre skulle jeg oppsøke lege. En og halv uke etterpå oppsøkte jeg lege, det var først og fremst fordi jeg hostet om natten og holdt meg selv og de andre oppe. Legen sa at jeg hadde bihulebetennelse og infeksjoner i lungene. Hun ga meg antibiotika i en uke og kortison i 4 dager pluss en hau med andre medisiner.

Mot slutten av kuren begynte jeg å bli bedre, jeg hostet nesten ikke, men så var det ikke mer medisin igjen også begynte jeg på nytt å hoste. Jeg tenkte for meg selv at jeg skulle vente noen dager for å se hvordan det gikk, når helgen kom insisterte vertsmoren min med en gang at jeg skulle til lege. Så i går var jeg igjen hos legen, legen tok meg i pannen for å spørre om det gjorde vondt(akkurat som den andre legen hadde gjort) og jeg fikk kraftig hodepine i flere timer etterpå. Det var det sammen sammen med at legen spurte om jeg hadde feber, jeg svarte nei, han sa at jeg hadde feber, som fikk meg til å forstå at jeg faktisk er litt syk. Legen ga meg en nye sterke antibiotika og sterke dose med  kortison +++.

Jeg fikk streng beskjed hvis jeg ikke var helt 100% frisk uke måtte jeg komme tilbake for å ta andre undersøkelser. Selv, blir jeg litt satt ut av slike ting. For bare krysse fingrene for at medisinene funker!

Legg igjen en kommentar

