Vertsmoren min

Jeg liker meg godt hos henne. Når hun sier «føl deg som hjemme» så føler jeg meg som hjemme. Leiligheten hennes er nydelig. Den er ikke veldig stor, men den er innredet med ting fra Afrika i stuen og på rommet mitt er det bokhyller og skulptur av Cæsar. Hun bor i toppen av en bygning i hovedgaten og siden alle vinduene hennes vender forskjellige veier har hun oversikt over hele byen (og sol hele dagen!). Når vi snakker sammen faller det helt naturlig og vi kan snakke i timesvis. Når vi driver med hver vårt har hun ofte på radioen i bakgrunnen med nyhetene eller klassiskmusikk. Hun tar meg for den jeg er, hun tar meg for en voksen og ikke for et lite barn slik som de fleste andre. For i Frankrike er man barn helt til man 18 år, hvis ikke lengre. Vi kan ta oss en glass vin sammen når vi ser på nyhetene eller en espresso. Hver lørdag er det et marked rett utenfor, der går vi noen ganger får å finne noe spennende å spise til lunsj, ikke for det hun lager nydelig mat! Hun har tilogmed kjøpt grovbrød til meg. Hun har vist meg biblioteket som også ligger like ved, slik at jeg kan gå ditt og lese avisene gratis. Hun bryr seg om meg og insiserer på at jeg skal til legen og hun klarer ikke å sove før jeg har kommet hjem om kvelden som hun ikke klarte med sine egne barn heller.

Jeg kan ikke se hva mer man kan ønske seg?

Legg igjen en kommentar

