Jeg liker

Jeg like fyllepenn. Franskmenn bruker fyllepenn istedenfor kulepenn. Det er mye penere og mer elegant. Tekster som er skrevet med fyllepenn flyter mye bedre og de er mye lettere å rette for skrivefeil. I tillegg er det mye enklere å ha med seg ekstra blekk enn å ha med seg tusen kulepenner. Fyllepenn er veldig fransk og det er derfor jeg liker det.

Jeg liker engasjerte mennesker. Jeg folk som engasjerer seg for saker og ting, det kan være alt i fra hobby sin, som musikk, til mennesker som engasjerer seg i politikk. Selv om det kan være slitsom med alle demonstrantene til tider, liker jeg å høre på når engasjerte mennesker snakker. Ikke minst engasjerte lærere, det gjør skoledagen mye mer spennende og tiden går plutselig mye raskere.

Jeg liker sjarmerende franskmenn, som er tusen ganger mer romantisk enn norske gutter. I Frankrike skjer alle de søte klisjeen man ser på filmer. Man ser alle de søte parene sammen, men uheldigvis holder ikke alltid alle sammen.

Jeg liker kreative personer. De er så inspirerende og de setter farge på hverdagen. De gjør alt litt mindre banalt og de gjør at man har lyst å være kreativ selv, noe som er lett å skyve bort når man har mye å gjøre.

Jeg liker å være her nede. Jeg synes det er en unik sjanse jeg har og jeg takker meg selv hver eneste dag for at jeg valgte å bli igjen. Også takker jeg norske skattebetalere, jeg har ingen problem med at mine skattepenger går til slike tilbud. Også er jeg så glad for at det er akkurat disse folkene som er her nede. Det er ingen stor by, men det er så mange hyggelige og morsomme folk her nede og ikke minst veldig hjelpsomme! Folk er veldig åpen, mye mer åpen enn i Norge, herre gud jeg blir flau av Norge når jeg tenker på så lite åpen vi er, jeg snakker selvfølgelig ikke om enkelt personer med befolkningen generelt sett. Det er veldig mye positivt å si Norge, men vi har allikevel noen veldig dårlige holdninger.

Jeg liker å smile og få et smil tilbake. Jeg liker alle som klare å se det gode i folk uansett hvor mye dumt de har gjort. Jeg liker en god sang som gjør en dårlig dag til en god dag. Jeg veldig mye. Jeg liker å tenke positivt.

Legg igjen en kommentar

