C’est les vacances

Nå har jeg ferie. Det er sykt deilig. Jeg skal ikke klage, jeg hadde en veldig avslappende dag, begynte ikke før klokken 13. Men nå kan jeg virkelig stresse ned. Jeg har uheldigvis lekser i ferien, men ferien er enda lang.

I kveld har jeg vært på kino med vertsmoren min og en venninne av henne. Vi så «Les Petits mouchoirs» og i kinosalen møtte jeg flere bekjente fra skolen. Jeg likte filmen veldig godt, men herre gud som jeg gråt. Filmen er en drama komedie, men en fransk drama komedie og ikke en amerikansk, noe som er ganske forskjellig, personlig foretrekker jeg fransk filmer ettersom de er mye mer realistiske.

Imorgen skal jeg se noen folk fra skolen spille på en soirée, så det kan bli koselig. Bandet har allerede spilt på skolen før og de spiller bra. Det blir også en måte å ferie at vi har ferie og ikke minst en anledning for ønske alle en god ferie. For søndag drar jeg til Paris og møter familien og blir der til torsdag, før jeg drar hjem en tur til snøen ( jeg kommer til å dø av kulde i Bergen, jeg synes det er kaldt i Fontenay når det er 15 grader!).

Rosie, en østerisk jente som var her i fjor, kom på besøk i dag og hun blir her hele ferien sin, hos sin franske kjæreste. Agnete er allerede i Norge med Calvin og Sigri dra med Jules til Norge imorgen. Det er noen som er heldige! Men jeg skal ikke klage, jeg er ganske heldig jeg og.

Jeg skal prøve å skrive litt oftere nå som jeg har ferie, men jeg lover ingenting🙂

Legg igjen en kommentar

