Langheeelg

Nå har jeg helg igjen. Tre skoletimer i dag og har jeg fire dager uten skole. Men dette vil selvfølgelig lærerne våre kompensere for ved å gi oss ekstra mye lekser. Jeg er allikevel glad for fire dager uten skole, selv om det er rett etter ferien.

Jeg har noe jeg må innrømme og det er at jeg er helt hektet på «Gossip girl», jeg holder på å dø fordi det ikke kommer ut ny episode før på mandag og siden jeg da er på internatet får jeg ikke sett det før helgen etter. Jeg har en tendens til å bli helt avhening av serier, som ofte ser jeg dem lenge etter de har kommet ut slik at jeg kan se alle på en gang. Jeg har flere ganger «døgnet an» i helger fordi jeg har vært så inni serier. Nå har det vært lenge siden jeg har gjort dette, men med den nye sesongen av Gossip Girl har jeg blitt hektet igjen!  Serien som vise det rike og kuleste folkene på Manhattan. De som går med de riktige klærne (til å være i dag) og det er alltid de «hotte» sangene som blir spilt i bakgrunnen. Kapitalistisk forbilde, men så er jo det en amerikansk serie.

Nok om det. I dag var jeg på fitness igjen, det er ganske lenge siden sist og det var meget nødvendig, men det var også veldig kjekt. Blir alltid latter med jentene. Jeg skal faktisk prøve å trene litt i denne langhelgen. Det er ganske rart å tenke på at før trente jeg flere ganger hver dag og nå trener jeg ikke en gang hver måned. Men så tar vgs i Frankrike mye mer tid enn ungdomskolen i Norge. I tillegg til at vi har mye lengre skoledag, gjør jeg også mye mer lekser, får håpe jeg holder på disse vanene seinere i livet, det var jo faktisk noe av grunnen til at jeg ville studere i et annet land, for studietekniker og arbeidsvaner. Jeg kan egentlig ikke si at jeg har fått så mye bedre  arbeidsvaner, bortsett fra at jeg mye mer orden i bøkene mine, men det står bedre til med arbeidsvanene mine ( jeg er skikkelig stolt av meg selv).

Det er veldig deilig å være hos vertsen min, jeg slapper mye bedre av hos henne. Det eneste så er så drit er at jeg må frakte på tingene mine fram og tilbake hver helg og i feriene. Jo, også er det kjipt at vertsen min er mye vekke, men det advarte hun og før hun tok meg, så det er ikke hennes feil, men det er bare fordi jeg trives så godt hos henne jeg synes det er kjipt allikevel.

I dag har jeg i tillegg til å lage middag til meg selv, laget Toro browneis. Jeg har ikke smakt på de enda, eller ikke annet en deigen, men jeg går nesten ut ifra at det smaker godt.

I kveld skal jeg mest sannsynlig ut, siden det ikke er skole imorgen og jeg kan sove lenge. Det er veldig praktisk med å bo i byen, at man ikke trenger å planlegge alt tusen år på forhånd; jeg kan bare stikke bort på en av barene, de ligger under fem minutter unna.

BTW. Jeg har funnet ut at Foals skal spille i to av de større byene rundt her, men alt er utsolgt, snufs! Jaja, vi får nøye oss med youtubefilmer av dem:

 

Legg igjen en kommentar

