Skole, skade og show

Det nærmer seg slutten av første trimester, så dvs at alle lærene gir oss mye arbeid og prøver får å få nok karakter på oss. Det har vært en ganske hektisk uke og til mandag har jeg flere «kjekke» innleveringer blant annet en i fransk, «favoritt» faget mitt… Siden jeg alltid klarer å skade meg i hvert trimester i gymmen ( i fjor var det først forstuede fingre pga volleyball, til jul i fjor fikk jeg ikke på meg finnsko på grunn av forslåtte tær også klarte jeg å falle på klartingen ; Det var da jeg skulle feste neste krok, at jeg mistet taket, dermed  fikk jeg max fall og da  hadde jeg tauet mellom beina slik jeg fikk noen lite pene brennmerker som jeg kommer til å ha resten av livet mitt…) var det på tide at noe skjedde i gymmen. Først holdt jeg på spydde læreren da vi skulle kaste spyd, heldigvis var læreren rask i vendingen og klarte å dukke unna. Etterpå klarte jeg å trakke over på lengdehopp med fart,da foten min  vridde seg da da jeg landet. Så nå har jeg noen fine bandasjer. Den gjør ikke så veldig vondt, men jeg er lei av å skade meg!

Denne uken har jeg sett en god del filmer. Først var på kino på tirsdag med skolen i forbindelse med en uke for ulandshjelp. Det var en film fra Afghanistan av Hana Makhmalbaf som handler om en liten jente som vil gå på skolen og dermed må skaffe seg en skrivebok. Selv om den handler om en liten jente reflekterer det kvinner i Afghanistan. Det var en del interessante aspekter i filmen, men den var alt for lang. På onsdag så jeg «RED» med Agnete, som er en veldig morsomt  action komedie med blant annet Bruce Willis, Helen Mirren og Morgan Freeman. Anbefales!

Torsdag var vi noen fra internatet som så «Das Leben der Anderen» ( vi så den dubbet til fransk). Det er en film fra den kalde krigen fra Øst-tyskland. Jeg synes begynnelsen var litt lang, men på en annen side må begynnelse være såpass lang for å virkelig vise situasjonen. For det handler om en spion som blir satt til å spionere livet til en kommunist for å se om han driver med politisk virksomhet, noe han ikke gjør på den tiden. Siden spionen lever et bitter liv «forelsker» han seg i livet til kommunismen, så når kommunisten faktisk begynner med politisk ulovlig virksomhet, velger spionen å gjemme dette for sine overordnet. Vi klarte å miste en god del av filmen siden brannalarmen gikk, men det sluttet jeg liker spesielt godt. Jeg skal ikke si hvordan den ender hvis dere vil se den, men slutten er virkelig vakker.

Legg igjen en kommentar

