Fire uker

Om fire uker fra nå, har jeg stått opp fra min egen seng i Bergen og sitter mest sannsynlig og spiser frokost med familien min. Det er kanskje snø ute. Det er kanskje tent i peisen og puttputtiplottmusikk er kanskje i bakgrunnen. Om under fire uker er jeg hjemme, om under fire uker har jeg juleferie. Om under fire uker sitter jeg på flyet sammen med andre som skal hjem til sine kjære til jul. Da mellomlander jeg i Danmark og kjøper jeg meg Starbuck hvor det er markert «god jul» på, slik som jeg gjorde i fjor. Om fire uker møter jeg Daniela igjen, bestevenninnen min. Om fire uker blir jeg vekket av lillesøsteren min alt for tidlig. Herre gud jeg gleder meg. Kakemenn og julebrus. Familie og venner. Norge, Bergen. Pepperkakebyen og julegater. Julemusikk. Jeg gleder meg til jul!

Legg igjen en kommentar

