PÅ krykker

Året mitt startet bra kan man si. Jeg har skadet meg i hvert trimester i gymmen og det var derfor ingen grunn for at dette trimesteret skulle være et unntak. Før jul trakket jeg over, så da jeg falt i gymmen i går var ankelen min ikke helt god, så jeg fostuet den. Jeg var veldig fink med timingen på det hele, siden vertsen min var borte og at jeg i tillegg skulle sove hos en venninne. Så det ente med at jeg ble hentet av ambulansen og tok en tur på sykehuset. Jeg vil ikke anbefale å forstue foten ettersom det ikke er særlig behagelig. Heldigvis har jeg ikke brukket noe eller alvorlig skadet noe. Nå har jeg gips på baksiden av foten for å støtte og bandasje på resten av foten og at par kule blå krykker (forsinket julegave). Jeg fikk mye hjelp av klassekameratene mine både ved at de fortalte vitser og lignene for at jeg skulle tenke på andre ting og med at de hjalp meg med tingene mine. Jeg liker ikke å være avhenig av andre, men det hjelper selvfølgelig at de menneskene som er rundt meg er hyggelige.

Det som er trist er at jeg ikke får jogget denne helgen, jeg hadde gleder meg helt siden sist søndag til å jogge denne helgen. Det er også veldig upraktisk med de blå krykkene mine siden internatet er i fjerde etasje og jeg har nesten alle timene mine i andre og tredje etasje, det finnes heis, men det virker ikke. Det er nå jeg spør meg selv ”hvorfor tok jeg ikke med meg ryggsekk? Hvorfor kunne jeg ikke vært litt mer norsk for en gang skyld?”. Må igjen si at jeg ikke er stor ”fan” av å være avhengig av andre.

Look at the bright side : nå får jeg i hvert fall tid til å gjøre leksene mine. Og det virker som de har mye bedre helsesystem her i Frankrike, så jeg er i trygge hender. Og takk gud for at jeg har forsinkring!

Legg igjen en kommentar

