Brent hjerte og andre romanser

Jeg holder på å lese en bok som heter “Cœur brûle et autres romances” av J.M.G Le Clézio. Boken består av mange noveller derav blant annet “Cœur brûle” som direkte oversatt blir “brent hjerte”. Boken er en veldig sterk og veldig godt skrevet. Det en vakker rett og slett. Jeg vet ikke om den finnes oversatt til norsk, men det anbefales ihvertfall på det sterkeste å lese. Boken fikk jeg av fransk læreren min som gave til sommeren i fjor, men jeg har ikke for begynt på den før nå. Nå det er sagt, er jeg nesten glad for at jeg ikke begynte på den før ettersom det som gjør den vakker en språket. Derfor tror jeg ikke at jeg hadde fått like mye glede av å lese den før. Fransk er virkelig et vakkert språk.

Legg igjen en kommentar

