Ingen «ekte» helg

Det er allerede søndagskveld og for en gang skyld har jeg jobbet mye i helgen. Men det får meg til å spørre spørsmålet; hva er poenget med helg om man må jobbe allikevel? Vel, jeg prøver å jobbe minst mulig og skille mellom ukedager og helg. Rett og slett fordi jeg synes helg skal være til å gjøre andre ting enn å jobbe. Denne helgen var unntakstilstand og jeg håper det blir lenge til jeg jobber så mye i en helg igjen. Det er ikke det at jeg har så mye imot det, men det er snakk om prinsipper. Konserten i går på Blues bar var veldig bra, «alle» var der og det var bra stemning. Det eneste som ikke var så bra var bandet, men det gjorde ikke så mye. Vi snakket også en del med to nordmenn som går på Notre Dame, vi har kun møtt dem et par ganger fra før av, men det er veldig hyggelige. Uheldigvis er ikke de franske på Notre Dame så snille med dem og de er dermed ikke så bra integrert, men det tar verken smilet eller håpet fra dem og de står på.

Mellom all jobbing har vi gått små turer i denne lille byen, kjøpt usunne søtsaker som er «trop bon» (alt for godt). Jeg er veldig glad for at jeg har Sigri her, for uansett hvor hyggelige de franske vennene mine er, er det greit å snakke med noen med norsk mentalitet. Ellers er det alltid morsomt å lese litt om fransk politikk som jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å forstå meg på. Jeg gleder meg til helgen, selv om det enda er helg, men aller mest gleder jeg til tirsdag er ferdig, da er allerede muntlig eksamen, prøve, innlevering og budsjettmøte for skolen unnagjort. Da er jeg allerede et skritt nærmere ferie…

Legg igjen en kommentar

