Bedre enn forventet

Jeg gruer meg alltid til å begynne igjen etter feriene. Det er da jeg kjenner hvor langt vekke Norge er og hvor forskjellig det franske skolesystemet er fra det norske. Men denne gangen har det gått mye bedre. Det er selvfølgelig mye å gjøre, men jeg kan hit på søndag strålte solen. Det var rosa blomster på trærne og det var lyst enda klokken var seks på ettermiddagen. For en gang skyld var det ikke noe problemer med transporten og jeg kunne reise som en vanlig franskmann. Jeg er veldig glad i Frankrike som land og enda jeg bare hadde vært borte fra landet i en uke så var det deilig å komme tilbake og høre franskmenn rundt meg. Deretter å komme til timene for å få den beste franskkarakteren jeg noen gang har fått. Jeg hadde jobbet veldig mye med oppgaven/stilen som var en gammel eksamensoppgave og jeg hadde fått en god del hjelp. Men fransk er mitt svakeste fag og at jeg da får 14,25 som tilsvarer 5,5 i Norge er jeg veldig fornøyd med. I kveld skal det være «Conseil de classe» som er et møte med klassens to kontaktelever og alle lærerne våre for å diskuterer klassen vår, inklusiv hver enkelt elev for arbeidet vi har gjort i 2. trimester. De to elevene som er på møte får da høre all kritikk for hver enkel elev og karakterene. Deretter er det deres oppgave å ta det videre til Dette er helt vanlig i Frankrike og skjer ved slutten av hvert trimester (altså da tre ganger i året). Jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig spendt på hva snittet mitt ligger på, men jeg tror og håper at jeg har gjort det bedre!

 

Legg igjen en kommentar

