Påskemorgen

Ja, så ble det påske i år også. Det ble påskerenn enda det milde været på fjellet. Vi hadde vår litt originale påskerenn der barna måtte ha (rene)underbukser på hodet, Gry hadde et overtelt som en kappe, jeg stilte i jeans, Tommy måtte ta løpet med sykkelen sin i hånden og dommeren hadde BH på hodet. Høytiden ble feiret med småbarn og mye energi. Det ble grilling på dagen, koteletter, poteter og surkål til middag, is til dessert og jeg fikk til og med påskeegg. På kvelden spilte vi kort og til påskefrokost ( som var alt for tidlig etter min mening) tegnet vi på egg. Det kan liksom ikke bli så mye mer norsk enn det. I dag dro vi ned igjen en dag før tiden ettersom det var meget mildt. Det ble ganske mange timer ekstra reising, et par skoletimer mindre og noen tusenlapper ekstra ved å dra innom fjellet, men jeg fikk ekte påskestemning! Det beste er vel at når andre begynner på skole og jobb på tirsdag så har jeg enda to uker ferie.

p.s. dette har ingenting å gjøre med påske, men jeg har fått denne sangen på hjernen. Den er veldig fengende og det ingenting gale med Daft Punk, men det er filmmusikk og jeg kan dessverre ikke uttale meg om filmen enda, men jeg føler allikevel at det ikke er helt min type film…

Legg igjen en kommentar

