Smiskeknuter?

Jeg har akkurat laget klar en matpakke, den er ikke til meg selv, men til rektor på skolen. I følge knuten skal det være med favoritt pålegg, men siden jeg først skal vise norsk tradisjon så ble det importert Nugatti og leverpostei ( de runde gule boksene med smilefjes, det er overraskende mange slike bokser i norske hjem i utlandet). Jeg gleder meg nesten litt til å forklare at vi ikke har Nutella i Norge, franskmenn blir alltid like sjokkert over det, uansett alder eller kjønn!

Jeg er veldig spent på hvordan rektor kommer til å reagere ettersom vi har ny rektor i år, men jeg håper at han ser på det så positivt at han vil fortelle det videre. Det er nemlig ikke uten grunn at jeg begynner med slike knuter, det er for at flere skal bli kjent med begrepet «russ» på skolen, før jeg begynner med gale ting. Okey, jeg må innrømme at å bade i fontenen var sykt, men det var ikke på skolen. Så dette er nesten som en «smiske»knute. Det er veldig lett å smiske med lærere (eller rektorer) i Frankrike fordi franskmenn er så dårlig på det, ettersom det er kun prøvene som teller for karakterene. Man trenger ikke å smiske en gang, bare være hyggelig. Men for å være ærlig så hjelper det alltid å være hyggelig og ha et smil rundt munnen istedenfor å fornærme lærerne, til og med i Frankrike!

BildeBildeBildeBilde

– bon appétit!

Legg igjen en kommentar

