Tur i byen med fisken min Rolf

Etter frokost i en rundkjøring en lørdagsmorgen med Kristine, gikk turen til butikken for å kjøpe Rolf. Rolf er en død makrell fra ferskvaredisken på lokalbutikken, som fikk bli mitt kjæledyr for en hel dag.

Ble franskmennene sjokkerte over denne russeknuten?

-Ja

Trodde de jeg var gal?

-Ja

Prøvde de å holde barna sine så langt unna meg som mulig?

-Ja

Stilte de meg spørsmål?

– Nei

Hvisket de i bakgrunnen?

– Ja!

Med andre ord var det en vellykket russenute! Jeg ble veldig flau, folk ble sjokkert, så sjokkert at de ikke viste hva jeg skulle gjøre. Dere skulle ha sett fjesene deres, spesielt da jeg gikk inn i en skobutikk med fisken i bånd sleppende langs gulvet (den ble ganske skadet etter noen timer langs bakken i solen) og da Kristine satte seg på huk og begynte å snakke til den og klappe den utpå gaten. Det var noen som lo, men de var i mindretall i denne lite tolerante byen. Det var også veldig gøy, jeg ler forsatt!

(Bildet viser Rolf før turen begynte)

Bilde

One thought on “Tur i byen med fisken min Rolf

Legg igjen en kommentar

