Siste dag i Norge

Det er tunge hvite skyer som gjemmer vekk både Ulrikken og Løvstakken tidlig i imorgentimene. Jeg åpner takvinduene mine og speider utover hus, gater og fjell. Det er en frisk morgenluft som møter meg. En luft akkurat kald nok til å være oppkvikkende og med akkurat passe luftfuktighet. Denne rene luften får meg til å tenke på dagene da jeg vandret igjennom byen etter morgentrening på vei til skolen og det er rett før jeg tenker at jeg burde skyndte meg til skolen. Men så ser jeg på gulvet, der kofferten min står halvpakket ferdig med både  bøker og klær i små pyramider rundt.

(utsikt fra loftet)

Siste døgn i Norge skal brukes på slike unike ting som Bergen og Norge kan by på. Matpakke står ikke veldig høyt på listen, for årene i Frankrike har lært meg opp til at det finnes så mye bedre enn et par skiver eller knekkebrød med en litt svett ost på toppen til lunsj. Høyt oppe står midlertidig  et par av mine veldig unike venner og disse vakre fjellene. Den friske luften, det gode drikkevannet, de kjekke bergenserne (med en helt fantastisk dialekt) og den fine byen.

(samme utsikt fra loftet/rommet to kvelder før)

Det er ikke ofte jeg har reisefeber eller sommerfugler i magen eller lignende, men nå er alt bare veldig nervepirrende og selv om jeg gjerne kunne tenkte meg et par ekstra uker i Bergen, skal det bli bra å endelig få satt seg på flyet!

One thought on “Siste dag i Norge

  1. Masse lykke til på ferden Monica! Det kommer nok til å bli et helt fantastisk år, og du er utrolig heldig som får oppleve alt dette her. Året kommer nok til å fly forbi, og før du aner det prøver vi å se bra ut mens vi surfer på en strand på Jæren neste sommer🙂

    Gros bious et bonne voyage !

Legg igjen en kommentar

