Oppdatering på livet

Solen er på vei ned og himmelen blir rosalilla, klokken er halv seks en fredag ettermiddag, og jeg sitter på en liten fransk café her i byen. Her sitter jeg med noen spennende lekser, et glass fresk mangojuice, en stor kopp kaffe og et enda større kakestykke.

image

Feiring av nasjonaldagen er flyttet til imorgen for det meste. I dag er det uavhengigsdag fra Spania (kolonitiden) og imorgen er det feiring av revolusjonen (1979). Det går rykter om at Ortega har ønsket at man skal vente på at alle er evakuert i forbindelse med vulkanutbruddet og dermed skal feire imorgen, men man kan vel si at det hele er av veldig sterke politisk årsaker. Politikken her er foresten veldig spennende, komplisert og til tider veldig provoserende og ettersom jeg er over gjennomsnittlig interessert i sånn så er jeg i mitt ess nå!

Denne uken har vært litt roligere en sist, det skal ha vært fare for orkan, men det har gått meg hus forbi. Jeg føler at jeg begynner å komme litt inn i vaner og at jeg begynner å bli litt kjent med lokale folk.
Spansken går med små skritt framover, men jeg opplever at jeg gjerne kan mer en jeg tror. Jeg føler at det går ganske bra å lese aviser og sånt, men når folk begynner å snakke til meg på sleng, merker jeg at jeg er helt blank.
Jeg merker at jeg blir påvirket og flinkere til å nyte små gleder i hverdagen, noe som gjør at hver dag blir mye bedre.

Til slutt, et bilde av en gammel man som bor i et lite skur ute på standen og hans kjæledyr:)

image

¡hasta pronto!

One thought on “Oppdatering på livet

  1. Kjære Monica,
    fint at du legg ut oppdateringar ofte! Naturen høyrest litt dramatisk ut, men midt oppi dette ser det ut som du riggar deg til eit studieliv og interessante dagar. Misunner deg sol og varme, her er det regn dag ut og dag inn. Men vi golfar og syklar, lukar ugras og blandar urter i maten. Nytt konserthus opna i Stavanger i går, – flott – , og neste veke er det litteraturfestival der eg stiller som frivillig. Mye spennande som eg kan fortelje deg om når vi møtest i Houston før jul!
    Take care! Birgit

Legg igjen en kommentar

